mandag 2. juni 2014

Hvor mye husker Sprocket - del 1

I kveld har vi trent jakt i hogstfeltet der vi hadde flere runder trening i fjor. Jeg ville teste hvor god hukommelsen til Sprocket er og sendte blindt på et dirigeringsområde vi brukte i fjor først. Enten husket han området eller så løper han dit han får beskjed om, for dette fikset han perfekt!

Vi gikk videre bortover stien og kastet en markering til hver side med forflytting imellom. Ingen tegn til knalling, og fin jaktfot! Han måtte hente den første markeringen først. Mens Sprocket hentet den andre markeringen la Christian ned en dummy på første stedet. Også denne gangen løper Sprocket dit han får beskjed om.

Det ble totalt 7 markeringer i kveld. Vi kastet en på nytt fordi Sprocket knallet. Det var kun denne ene knallingen, ellers var det ingen tegn til uro. På en annen markering sendte jeg på den første, men da Sprocket var på vei ut for å hente denne, tok han plutselig en stor omvei og hentet dummy nr to. Jeg sto på samme sted og sendte ut på dummy nr 1 etter han returnerte.

Vi avsluttet med skudd uten at det skjedde noe. Sprocket satt ved siden av meg mens Christian sto fem meter unna og avfyrte tre skudd. Han var rolig og viste ingen tegn til å knalle (men jeg hadde for sikkerhets skyld line på). Han fikk gå bort til Christian og undersøke området etterpå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar