søndag 23. mars 2014

Oppsummering trening uke 12

Mandag tok vi en ny runde med jakttrening på jordet. Jeg og Sprocket holdt oss i samme hjørne som sist. Jeg satte ned en kjegle et stykke ut på jordet og la ned noen dummier. Vi gikk deretter mot skogkanten og kastet totalt tre dummier med forflyttinger imellom. Disse ble liggende mens vi satte fokus mot kjeglen utpå jordet. Han måtte hente to dummier på fremadsending før han fikk hente den første og andre markeringen. Jeg fylte på med dummier på jordet og sendte bakover et par ganger før han fikk hente den siste markeringen.

Etter en liten pause kastet jeg på nytt tre markeringer og sendte Sprocket sideveis mot dummiene på jordet før han fikk hente markeringene. Han jobbet konsentrert og med god fart hele veien. Seiersrunden var mindre enn sist, særlig på siste gjennomkjøring. Han ble tydelig fysisk sliten, men virket glad og fornøyd.

På onsdag var det konkurranstrening uten instruktør. Jeg trente videre på gå foran i line, samt at vi trente en del hopp over hinder (både LP1 og D-bruks). Jeg begynte å endre retningen vi gikk mot lysestaken for å generalisere foran-kommandoen og det fungerte fint. Sprocket må få sitt-kommando nesten i hoppet for at han skal sette seg på andre siden når han hopper fra meg. Til slutt var vi med på felles-sitt og -dekk. Neddekk gikk fortsatt tregt. Dette var den beste dekken Sprocket har hatt på lenge! Jeg måtte riktignok korrigere snusing to ganger, men jeg kunne ha større avstand enn tidligere OG det var to løpetisper som lå i dekk på motsatt langside i hallen.

På fredag trente vi felt og dirigeringer på jordet bak huset. Vi la ned seks dummier i skogkanten. Jeg kastet også en markering i skogkanten, et stykke vekk fra feltet. Jeg sendte først på dirigering i motsatt retning av feltet, og avstanden på fremadsendingen var økt betraktelig fra sist. Det var ikke noe problem. Etter et par fremadsendinger fikk Sprocket to runder i feltet før jeg sendte bakover en gang. Han måtte ta en ny runde i feltet før han fikk hente markeringen. Han jobbet igjen veldig konsentrert, fulgte meg fint ved forflyttinger og hadde god motivasjon. Vi byttet plass med Christian og Astro og trente deretter dirigeringer et stykke ut på jordet. Jeg la dummier i tre retninger og byttet på å sende fram, sideveis eller bak. Det ble vanskelig og jeg tror Sprocket begynte å bli sliten og ukonsentrert. Han gikk i den retningen som fristet mest... men vi tok noen skritt i ønsket retning neste gang og fikk hentet de dummiene som jeg sendte  på. Et luksusproblem har oppstått: han følger meg så tett slik at de få gangene jeg glemmer å si bli når jeg skal gå i fra så følger han etter... Men som sagt; det er et luksusproblem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar