onsdag 12. mars 2014

Konkurransetrening LP

I kveld startet vi med fellesøvelser igjen. Sprocket var treg på dekken, men han ble liggende relativt rolig og det var betydelig mindre korrigering av snusing som måtte til enn tidligere. I dag var det flere løpetisper i hallen også så det var en liten seier for oss.

Jeg ville gjøre noe annet enn vanlig lydighet så jeg tok opp treningen med gå foran i line, der jeg har tatt med en lysestake for å sende mot. Selv om det er et par mnd siden sist vi trente på dette kunne jeg avansere relativt raskt, dvs. øke avstanden fra lysestaken. I dag kunne jeg til slutt legge inn "stå" før han fikk belønningen på lysestaken.

Vi jobbet også med lineføring og avstandskommandering. Jeg syns lineføringen gikk ganske bra, særlig med tanke på løpetisper og snusing i kunstgresset. Han følger alle begevelser fint, det være seg vendinger eller sideforflyttinger. Jeg sliter med at Sprocket hopper framover på opp-sitten ved avstandskommandering. Monica rådet meg til å stå helt inntil og kommandere bak siden Sprocket kan dette fra rally. Da blir kommandoen "bak-sitt" og skiller seg fra vanlig sitt. Man "presser" hunden bakover og opp i sitt fra dekken. Det ser ut til å kunne fungere for oss, så det må vi prøve mer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar