søndag 2. februar 2014

Østlandstollerne våkner til liv!

Endelig var det treff i Østlandstollerne igjen! Vi møttes på klubbhytta i Sørkedalen. Været var ikke særlig bra - det vekslet mellom regn og sludd. Men det blitt litt trening av jaktlydighet.

Vi sto på linje alle sammen, mens Astrid kastet dummier. Første runden hentet fører dummy mens hunden satt igjen på linjen. Sprocket trengte litt tid på å samle seg etter han ble hentet fra bilen så vi overvar dette fra sidelinjen og trente ro og kontakt. Neste runde gikk ekvipasjen jaktfot fram til dummien og fører plukket denne opp. Jeg valgte å ha line på Sprocket og han gikk en veldig fin fot. En siste og vanskeligere variant av denne er at hunden skal apportere dummien og komme tilbake til linjen.

Vi tok også en runde hver for oss. Jeg hadde to dummier og byttet på om jeg hentet dummy mens Sprocket satt igjen, vi gikk jaktfot bort eller over dummien eller at Sprocket fikk apportere. Han jobbet veldig bra og konsentrert selv med andre ekvipasjer 10-20 m unna.Jeg trengte ikke ha godbit i hånda, han fulgte med på kommando "gå pent" som jeg fra nå av skal forsøke å ha som kommando for jaktfot (for å skille fra lydighetsfoten).

Stemningsbilde foran bålet. Foto: Tone Kvanlid Larsen






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar