onsdag 19. februar 2014

Konkurransetrening LP

I kveld startet vi igjen med fellesdekk. Sprocket var ikke konsentrert i det hele tatt og tok seg gooood tid på neddekk i tillegg til dobbeltkommando. Jeg ble stående foran og jobbe med kontakt/unngå snusing. Jeg "løfter" hodet i ønsket posisjon og roser dersom jeg må korrigere at han snuser.

Forrige trening jobbet vi  med innkallinger og han stoppet halvveis for å snuse. I dag gikk vi videre med å leke han opp masse i forkant, og Monica holdt han igjen mens jeg løp avgårde og kastet leken et par ganger i været. Første gangen kom han nesten fram. Andre gangen satte jeg meg med ryggen til og da han kom fram var det full jubel og masse lek. Vi gjentok dette en gang. Deretter forsøkte vi å se om han ville hente apportbukken, bare for å gjøre noe annet... Han ville heller snuse, men med litt oppmuntring kom han med den et par ganger. Her anbefaler Monica at vi leker inn apporten på samme måte som vi leker.

Jeg bestemte meg for at resten av treningen skal være gøy så vi tok en øvelse Sprocket har likt veldig godt tidligere: gå rundt en stol. Her måtte vi starte nesten på scratch - vi sto nært stolen og jeg måtte lede han rundt de første gangene. Ettterhvert økte vi avstanden og etter ytterligere noen runder begynte jeg å legge inn stå-kommando. Det er tydelig at Sprocket syns dette var gøy for nå var det ingen tegn til snusing. Jeg forsøkte også å sette ut enda en stol slik at jeg kunne dirigere hvilken stol han gikk rundt. Dette ble en oppmuntrende og motiverende slutt på treningen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar