onsdag 9. oktober 2013

Vi skal ikke knalle - del 4

I kveld har vi hatt nok en runde i skogen ved Bikkjebu og vi gikk samme vei som fredag. Sprocket fikk tilsammen seks markeringer, de fire siste med skudd, og han knallet ikke en eneste gang. Jeg tok et lite tak i nakkehårene og sa tydelig "bli" før jeg slapp. Og han satt som en påle! :) :)

Nå har disse treningsrundene vært med svært få forstyrrelser og med kjent miljø og jeg tror dette har hjulpet på fremgangen. Vi passer også på å se at han er rolig både før skudd og kast.

Dirigering/fremadsending var han derimot ikke motivert for. Jeg sendte han rett fram mot et område vi brukte sist gang, uten noen påvirking. Han hentet en av dummiene der uten problem. Men da jeg satte han opp på stien for å sende til venstre, løp han et helt annet sted og bare surret rundt. Han rett og slett demonstrerte at dette ble for lett. Jeg hentet til slutt dummien selv, og kalte han inn. Da kunne han plutselig finne det for godt å hente dummien, men da var det altså ingenting der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar