mandag 15. april 2013

LP-trening med begge hunder

I kveld har jeg vært alene i hundeparken med begge bikkjene. Det er ikke helt lett alltid å huske hvem jeg trente hva med og hvordan det gikk, men her er det jeg mener foregikk under treningen av Sprocket:

Fellesdekk: han var litt urolig i starten, forsøkte å snuse, men med et par kjappe og strenge korrigeringer (jeg sto nært) lå han fint og rolig resten av tiden. Jeg kunne øke avstanden mellom oss.

Felles sitt: her stakk han av og løp mot døra, og markerte på denne - måtte altså helt tydelig på do.

Lineføring: noe bra og noe dårlig. Han følger greit med når jeg gir av meg selv og vi er inne i en positiv spiral. Jeg fortsetter å jobbe for å unngå snusing.

Rygge bakover mens jeg kommanderer: litt treg på stå-kommando, men sitt og dekk responderer han fint på.

Hopp over hinder: forsøkte først å sette han igjen på en side og kalle inn fra den andre siden, dette fungerte fint. Deretter sendte jeg han over og kommanderte sitt. Andre runden gjorde han dette helt greit, vi trenger selvsagt litt finpuss.

Gå rundt stol: denne øvelsen er Sprocket veldig glad i og jeg kan raskt øke avstanden til stolen.

Apportere/holde: jeg kan vente et par små sekunder før jeg tar imot apportbukken. OBS! Ikke ha godbit klar, bruke klikker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar