onsdag 17. april 2013

Ferdselsprøve-kurs kveld 5

I kveld har vi kjørt igjennom hele lydighetsdelen, med en hund liggende i dekk mens vi går, hilse på dommer samt avlesning av chip. Sprocket var litt skeptisk til avleseren og trakk seg unna.

Jeg slet med å holde han i posisjon på lineføringen. Jeg var litt sliten og ukonsentrert selv og da hjelper vi hverandre ikke akkurat. Han gikk langt fra meg på siden et par ganger bl.a. Vi hadde ikke bestått FP med denne innsatsen. Fri ved fot gikk noe bedre. Obs! Det skal ikke være U-sving, men snu på hælen når vi vender til venstre.

Jeg har misforstått gangen i gruppa. Jeg har tenkt slalåm, mens det riktige er å gå 8-tall slik at vi får minst en høyre og en venstre sving. Dette var jo greit å få oppklart.

Sprocket lå pent og rolig mens den andre ekvipasjen gjorde sin lydighetsdel. Vi fikk en runde til med avleser og nå var han litt mindre skeptisk.

Til prøven må jeg jobbe med at han følger med idet jeg starter å gå. Kontakt kontakt kontakt!!Trene korte økter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar