onsdag 10. april 2013

Ferdselsprøve-kurs kveld 4

Vi startet kurskvelden med litt oppvarming, der vi trente momtenter vi ville øve på. Jeg forsøkte lineføring nært de andre ekvipasjene. Trond-Egil mente jeg burde belønne på litt mer uventede steder, f.eks midt i vendingen dersom han følger med, for å øke motivasjonen og bryte forventningene. Jeg kan også kreve mer/la han jobbe lenger før jeg belønner.

På kurset i kveld gikk vi gjennom de resterende momentene i ferdselsdelen. Vi startet med at vi skulle bli passert av to joggere som kom bakfra, og deretter en som kom forfra. Sprocket gikk fint og rolig ved siden av meg. Det samme da vi ble passert av sykkel både bakfra og forfra. Siste moment av ferdeselsdelen er å binde opp hunden og forlate den. Fører skal ikke være synlig mens en ekvipasje passerer ca fem skritt unna. Dette gikk veldig fint, han sto helt rolig og passiv mens Torill passerte med Schäfertispa.

Reportasje i Sande Avis fra denne kurskvelden

Det siste vi gjorde i kveld var å gå gjennom en forkortet lydighetsdel, der en hund lå i dekk mens den andre jobbet med fører. Vi startet med å gå fram og hilse på dommer. Deretter lineføring med både springmarsj, sakte marsj og vendinger. Dette gikk veldig fint. Vi gikk slalåm gjennom gruppen. Her er måtte jeg jobbe litt for å holde han på plass, men både sitten og vendingen ut av gruppen gikk bra. Vi avsluttet med en sitt under marsj, der jeg gikk i fra. Han var veldig flink!

Da den andre hunden gikk sin lydighetsdel, lå Sprocket helt stille og rolig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar