onsdag 6. februar 2013

Motivasjonstrening fortsetter

I kveld fortsatte jeg med motivasjonstrening og mye belønninger. Vi må få tilbake godfølelsen fra i høst og være mer på nett med hverandre. Sprocket motiveres svært lett av godbiter så etter litt enkel lineføring med belønning for all kontakt, kjørte jeg targettrening, både uten og med dummy. Dette er en viktig detalj som vi ikke har lagt mye vekt på. Nå presser han snuta skikkelig godt inni hånda, og da vi brukte dummy kunne jeg avvente et lite sekund eller to før jeg tar imot dummien. Jeg må passe på å ikke vente for lenge siden han fort slenger den på bakken for å få belønning.

Jeg prøvde igjen et par korte kjeder for å få han til å ikke falle ut mellom momentene, men jeg kjørte ikke mange runder fordi jeg ville holde motivasjonen oppe. Jeg syns dette var en god økt, og føler vi er på vei tilbake til det gode samspillet vi hadde før jul. Vi fikk bare trent en times tid, siden jeg kom litt seint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar