onsdag 30. januar 2013

Morsom lydighetstrening?

I kveld har vi vært i hundeparken igjen. Siden både jeg og Sprocket har vært litt umotiverte og ikke helt på nett med hverandre, hadde jeg bestemt meg for at i dag skulle vi kun ha det moro! Dermed gjorde vi øvelser som ikke nødvendigvis har noe med lydighet å gjøre, men som Sprocket syns er gøy. Når han har det gøy, har jeg det gøy og vi blir et bedre team! Han fikk klatre opp på stol, gå rundt stol, sitte bamse, rulle rundt og gjøre litt andre "meningsløse" ting og hele hunden lyste opp! Vi prøvde også litt target-trening og omvendt lokking, for dette blir jo rene godisautomaten.

Det er tydelig at han er lettere å håndtere etter en slik økt. Jeg prøvde litt lineføring og noen korte kjeder, der jeg ikke la så stor vekt på å være korrekt, men at jeg oppmuntret masse og var litt "gal" selv. Treningen gikk som en lek! Nå kan vi kanskje få tilbake litt motivasjon!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar