mandag 21. januar 2013

LP-trening uten motivasjon

Ny uke - ny mandagstrening i hundeparken. Uten instruktør denne gangen, men Renate dro allikevel igang tannvisning og fellesdekk. Tannvisningen gikk veldig bra, han ble sittende. Sprocket ble liggende ganske rett og fint på fellesdekken. Som forrige mandag sto jeg ganske nært slik at jeg kunne korrigere snusing.

Snusing ble det en del av denne treningen også. Han faller ut hele tida. Vi trente en del lineføring, enkeltøvelser og korte kjeder med fokus på at han ikke skulle falle ut mellom øvelsene. Vi har fortsatt  mye bra momenter innimellom, men jeg må jobbe mye og være uforutsigbar og morsom for at han skal følge med. Det hele blir en negativ spiral med mye korreksjoner som bare gjør ting verre. Så fort jeg får han oppmerksom, må jeg gi og gi og gi av meg selv for at vi skal holde den gode tonen. Jeg tror kanskje vi begge er litt leie. Jeg prøvde å trene Astro litt for å gjøre han mer gira eller sjalu, men i dag funket selv ikke dette (har funket tidligere).

Neste trening skal vi bare gjøre ting som er morsomme og evt noe nytt. Dette er veldig motiverende for Sprocket. Det er lenge siden han klatret opp på en stol eller gjorde noe annet "meningsløst" som ikke nødvendigvis er en del av LP-treninga, men som han syns er morsomt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar