mandag 31. desember 2012

Årets siste LP-trening



I dag har vi trent en lang og god økt i Drammen Hundepark. Mildvær med regn har gjort selv de korteste lufteturer til en lek med helsa så for å slite ut gutta før rakettene fyres av for fullt fant vi ut at innendørs trening var det beste alternativet.

Jeg og Sprocket kjørte igjennom samtlige klasse 1-øvelser i tillegg til ruta og apportering av bukk. Alt fungerte veldig fint i dag. Han var lydig og flink og hadde god kontakt omtrent hele veien. Innimellom var bakken litt spennende, men det må jeg bare regne med. Det var i tillegg mistet en del godbiter så det var litt utfordring.

På avstandskommandering kan jeg etter et par repetisjoner stå ca halvannen meter fra. Jeg kommanderer rolig og går helt bort til han og belønner med godbit og rolig skryt. Stå under marsj funker nå på ca 9 av 10 ganger (hurra!).

Han går villig til ruta og etter par runder fikk jeg han til å stoppe/stå. Han hadde forlabbene på utsiden et par ganger, men fokuset mitt nå er at han skal gå mot ruta, ikke noe mer. Han hentet apportbukken og holdt den på midten! Vi må jobbe med innsitt og hold, men det kan vi ta på stuegulvet et par ganger først.

Vi hadde også fellesdekk og sitt sammen med Christian/Astro, Øivind/Bizzi og Tone/Dina. Alle hundene var kjempeflinke!! Sprocket snuste et par ganger da... Den ene fellesdekken lå han mellom Dina og Bizzi og det gikk veldig bra.

Avslutningsvis tok jeg begge hundene og lot dem konkurrere med å kommandere sitt og dekk mens jeg beveget meg bakover. Den som utfører øvelsen raskest får belønning. Astro er den som oftest er raskest dersom de ikke utfører øvelsen tilnærmet likt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar