tirsdag 18. september 2012

Rundering

I dag trente vi rundering på Bikkjebu. Sprocket gikk fire slag; to med funn, et tomslag og et med funn.

Han tar løsbittet kjappere enn tidligere, men figurant må fortsatt si apport for at han løper avgårde med det. Første slaget hadde han en fin bue i søket sitt. God fart ut på første slaget, men det dabbet av til nr to. Da må jeg gira han opp litt på forsøk to for at han skal sette avgårde. Kan være lurt å ha bånd på han til vi nesten er inne på midtlinja og så løsne båndet for å gire opp på vei mot nytt slag. Ekstra viktig etter tomslag.

På tomslaget måtte jeg gire enda mer. Enda jeg prøvde å starte med en flyer. På tredje gangen går han langt utover. Jeg tror det kan være lurt at jeg ikke går forover for raskt, men står og ser at han faktisk forsvinner utover. Han taklet tomslaget fint og fikk masse skryt da han returnerte på innkalling.

Måtte fortsette å gire før jeg sendte ut på siste slaget også. Men når han først løpet avgårde, er farten ok. Returen har også grei fart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar