tirsdag 25. september 2012

Rundering - siste før klubbmesterskap

I kveld har vi rundert på Bikkjebu i regnværet. Sprocket gikk på funn på første slag, deretter et tomslag før tre slag med funn.

Selv om jeg prøvde å gire han opp, surret han ved linjen og ville ikke helt gå utover. På første slaget måtte jeg hente han inn og sende på nytt tre ganger. Da han endelig gikk utover, fikk han ros for det. Han tok løsbittet uten surr og da figuranten sa apport forsvant han inn. God fart ut på påvisning.

Måtte sende han ut et par ganger på tomslaget også før han sluttet å surre ved stien. Viktig at jeg ikke beveger meg fremover før jeg ser han er på god vei ut.

Fortsatte å gire opp før slag nr tre, syns det ble litt mindre surr da. Kanskje han var motivert av tomslaget?! Neste slaget surret han litt mer, og gikk fremover i terrenget noen meter fra midten til han fant sporet til figuranten. Han fulgte dette utover og fikk funn! Jaja...

Siste slaget planla vi påvirkning for å få opp motivasjonen. Figuranten klappet og det hørte han godt. Nå satte han ut i god fart. Dagens beste slag!

Fikk også høre at han kjente lukta av pølsebitene godt, og heller ville ha det enn løsbittet. Kanskje tubeost er bedre? Jeg ville foretrekke lek, men han leker som sagt tidligere ikke like godt med alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar