mandag 24. september 2012

Finpuss til klubbmesterskap

I kveld har Christian vært på komitemøte for LP-gruppa så jeg har trent både Sprocket og Astro i hundeparken. Sprocket trente på lineføring, stå under marsj, dekk fra holdt og hopp over hinder.

Vi startet med et par runder i rally klasse 1-løype som var satt opp. Han var litt ukonsentrert første runden, men gikk fint andre runde. Jeg må være ganske livat selv for at han skal følge godt med.

Lineføringen blir stadig bedre. Han følger godt med uten at jeg må godsnakkke altfor mye. Jeg prøver å være uforutsigbar i når og hvordan belønningen gis. I dag brukte jeg også en av favorittlekene, nemlig en Skinneeez. Den er kjempefin å dra og herje litt med, og det virker som hans syns det er gøy.

Vi trener ikke mye hopp over hinder pga HD'en, men i dag ble det et par hopp. Hvis jeg står for langt unna hinderet på motsatt side av han, går han bare rundt. Jeg må dermed begynne ganske nært. Neste runde tok jeg et skritt bakover. Han hoppet kjempefint over 40 cm tre ganger. Gjentok to ganger på 50 cm.

Dekk fra holdt og stå under marsj fungerer greit. Han er ikke så rask til hverken å dekke eller å stoppe umiddelbart, men dette kan jeg flikke på etterhvert. Han tar stadig færre skritt etter at jeg har kommandert "stå".

Vi fikk også med oss felles sitt og dekk. Han var kjempeflink på begge! Satt helt stille og lå helt stille uten å snuse eller se seg mye rundt. Veldig fornøyd med det :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar