torsdag 13. september 2012

Jakttrening

I dag var første trening for treningsgruppen jeg og Tone har dratt i gang i DBHK. Vi trente markeringer på jordet i Skoger.

Mitt fokus for denne treningen var ro og kontroll for å unngå knalling. Jeg hadde retrieverlina løst rundt overkroppen på Sprocket idet dummy ble kastet. Han fikk ros for å bli sittende og vi gikk en liten runde før han fikk apportere. Gjentok dette en gang.

Neste runde økte jeg avstanden, markeringa ble sendt mot samme sted. Han ble sittende, fikk ros og vi gikk en liten runde før han skulle sendes. Jeg sa tydeligvis et ord som trigget og derfor satt han avgårde. Som kjent lar han seg ikke stoppe heller... Han fikk litt dempet ros for apporteringen.

Gjentok kastet mot samme sted, men denne gangen hentet jeg dummien. Siste runde satt han igjen, fikk ros og vi gikk en liten runde før han apporterte. Ingen av gangene i dag var det antydning til knalling! Lurer på om han føler forskjell på å være helt løs og ha båndet rundt overkroppen? Uansett er jeg veldig fornøyd for jeg ville ha fokus på å unngå knalling og at vi skulle mestre oppgaven - og det greide vi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar