søndag 29. juli 2012

Brukstrening

Utålmodig før sporstart

I dag har vi vært på Bikkjebu og trent felt og spor. Jeg tråkket sikk-sakk ut en lang korridor og la ut to gjenstander mens Sprocket satt fastbundet i enden og så på. Begge gjenstander hentet han greit; en oppvaskbørste og et par vanter. Gikk ut igjen og la oppvaskbørsten på nesten samme sted, og "mistet" vantene på vei tilbake. Han slo på vantene på vei ut, kom tilbake med disse og da var han litt ferdig. Tok en liten ekstrarunde bort til benkene der Christian satt. Kalte han inn og sendte han ut igjen og da fant han børsten kjapt! :) :)

Første spor hadde Christian lagt. Lengde ca 80-100 meter, liggetid 20 min, tre pinner, to venstrevinkler og over en nesten uttørket bekk to ganger. Sprocket fant to pinner. Vingler litt innimellom, men er også sporsikker i perioder. Litt vanskelig å tolke siden jeg ikke aner hvor sporet går. Må derfor lære meg å stole på han og samtidig se når han er på sporet og når han er utenfor. Han finner lett sporet hvis han ramler av, men det er viktigere å lære å holde seg i sporet enn å kunne finne det igjen.

På vei ut på spor nr 2
Andre spor la jeg selv. Ca 70-80 meter, liggetid 30 min, to pinner og to høyrevinkler. Sprocket fant en pinne. Lettere for meg å vite når Sprocket går rett i sporet siden jeg vet hvor det går. Men som Christian sa: hvordan kan jeg lese dette på Sprocket?! Han begynte å bli sliten og hadde en stopp underveis da han spiste litt gress.

Belønning for å finne pinne. Flink gutt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar