søndag 15. juni 2014

Sommeravslutning med Østlandstollerne

I dag har vi hatt sommeravslutning med Østlandstollerne på Gjellebekk. Vi la opp treningen med et felt (langs vannet), et område for fremadsending og et sted med markering (motsatt retning av feltet).

Sprocket gikk løs inn til området og fikk se en markering først. Han løp et par skritt fram, men tok seg i det selv og returnerte på plass. Vi gikk deretter til feltet der han måtte hente et par dummier. Han tok en seiersrunde med en pelskledd dummy før denne ble avlevert. Som belønning for seg selv hentet han markeringen og denne ville han ikke avlevere. Jeg måtte legge på min strengeste stemme og gå han i møte for å få han til å avlevere dummien til meg. Belønningen for dette var en ny runde i feltet. Han slapp dummy nr 2 på vei inn så det ble litt kluss, men alt i alt jobbet han bra. Vi forflyttet oss til fremadsendingen og jeg støttet framover med hånda i været, samt la på søkssignal på fløyte når han var nært. Dummy ble returnert uten tull. Som en belønning fikk han hente markeringen (som var lagt ned en gang til mens han jobbet). Han søkte en god stund og lurte kanskje på om den lå på vannet da området ligger i vannkanten, men da han kom på rett side av vinden fikk han den i nesa.

Neste runde gikk markeringen på vannet. Jeg hadde line på for sikkerhets skyld og han skjønte allerede idet vi gikk mot vannet hva som skulle foregå så jeg måtte gå litt fot før vi kunne kaste. For at han skulle ha flere ting i hodet kastet jeg selv en markering i en annen retning. Igjen måtte han hente et par dummier i feltet og løpe på fremadsending før jeg sendte på markeringen på land. Som belønning til slutt fikk han hente vannmarkeringen. Nå hadde han roet seg ned og jobbet egentlig bra hele økta, selv om jeg må safe med pølsebit i hånda under forflyttingene. Jeg gikk han i møte ved vannet og han gikk et par meter på land før jeg fikk dummy avlevert og han fikk ristet seg. Ingen rumperisting denne gang. Jeg syns han tross litt grums her og der jobbet veldig bra i dag, og motivasjonen holder hele veien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar