mandag 11. november 2013

Spor på frossen mark

I dag har vi vært på Bikkjebu og gått spor med bikkjene. Det var en av de første frostnettene og vi har ikke forsøkt spor på frossen mark tidligere. Vi hadde standplass i "krysset" på stien gjennom hogstfeltet og jeg la et spor for Sprocket inn i runderingsterrenget. Sporet var rundt 300 m, U-spor med to venstrevinkler og kryssing av midtlinjen i runderingsløypa to ganger. Jeg la ned tre pinner pluss reven på slutten og merket underveis + vinkler. Sporet lå 20 min.

Jeg konsentrerte meg om å gi Sprocket motstand i lina for å øke motivasjonen og dette fungerer. Jeg føler han er lettere å lese nå og jeg ser med en gang når han er usikker. Merkingen hjelper med å vise om vi er på rett vei også. Han var litt nølende på den første kryssingen av midtlinjen, men kom seg over på nogenlunde riktig plass. Han fant alle pinner, tok vinklene fint og holdt god fart helt til det gjensto ca 50 m. Da var han tydelig sliten, men jeg fikk motivert han videre mot slutten.


Gutta følger med mens Christian legger spor for Astro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar