tirsdag 4. juni 2013

Runderingstrening

I kveld har vi vært på runderingstrening på Bikkjebu. Sprocket virket ikke veldig tent i dag. Det kan være for at det er litt varmere i lufta, selv om det ikke er helt sommertropevarmt. På første slaget gikk han ikke dypt nok ut, og jeg måtte sende han på nytt. Han gikk ikke dypt nok denne gangen heller, men var bare et fåtalls meter fra figuranten. Jeg fikk han ikke inn til meg, og istedet krysset han midtlinjen og fant figurant på den andre siden. Han hadde nok fått denne i nesa da trekken sto denne veien. På tredje utsending fant han også den første figuranten.

I dag prøvde vi kassa for første gang. Anne-Bett lå oppi med lokket på gløtt. Sprocket forsto raskt at det var noen der, men ble stående litt avventende på avstand. Da Anne-Bett snakket til han kom han nært og fikk med seg bittet. Vi tok et siste slag ut på motsatt side før vi ga oss. Selv om farten ikke var på topp i dag, jobbet Sprocket jevnt og trutt, og han ga seg ikke selv om jeg måtte sende to ganger både på første og siste slaget, og da jeg skulle sende på kassa. På siste slaget forsøkte jeg en flyer for å få opp litt fart. Han er mer ivrig når vi skal ut på påvisning (kanskje fordi han da vet at det blir godis??).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar