søndag 23. juni 2013

En liten søndagstrening

Vi har vært en snartur på Bikkjebu i kveld for i første rekke å få trent en fellesdekk med Dexter. Jeg tok litt lineføring og fri ved fot, og Sprocket var veldig flink og oppmerksom. Han fulgte med i vendinger og stanser. Jeg forsøker å vise litt med kroppsspråket at jeg skal vende ved å lene meg litt den veien vi skal gå, samt at jeg sakker farten ned før jeg stanser.

Jeg trente deretter ro og "bli" ved kast av dummier. Vekslet på å ha Sprocket helt løs og med line både rundt halsen og kun rundt overkroppen, mens jeg kastet dummy. Jeg kastet kun en og en dummy og jeg hentet de fleste selv. Jeg tok gjerne noen skritt i motsatt retning før Sprocket fikk hente dummy. Dette gikk veldig bra. Ingen tegn til uro, knalling eller lyd og han kom rett tilbake med dummien.

Fellesdekk gikk fint - han ble liggende rolig og fulgte oppmerksomt med.

Til slutt trente vi noen skudd. Nå er Sprocket helt rolig idet armen løftes, men han ble urolig av første skuddet. Det var Espen som skjøt denne gangen så det er tydelig at vi trenger å bruke forskjellige skyttere. De neste skuddene avledet jeg oppmerksomheten ved å legge godbiter foran han på bakken, som han kun fikk tillatelse til å spise da skuddet var gått og han var stille. Det ble totalt seks skudd og jeg beholdt linen på hele tida. Siste skuddet var uten noen form for uro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar