onsdag 1. mai 2013

LP-stevne i Moss

Oppvarming
Vi benyttet årets 1.mai til å delta på LP-stevne i Moss, sammen med flere andre fra DBHK. Sprocket hadde startnr 23 så det ble en lang formiddag med venting før det var vår tur. Jeg prøvde å la han være mest mulig skjermet i buret. Stevnet ble holdt på en idrettsplass, med god plass rundt ringene slik at vi fikk ro rundt "leiren".


Jeg varmet opp med kontakt og motivering samtidig med puljen før, i tilfelle det var noen som ikke møtte. Han virket veldig på nett og fikk en tur i buret med motivasjonen på topp. Jeg tok han ut i god tid før vår pulje, og varmet godt opp med motivering, kontakt og lek. Jeg tror jeg klarte å holde godstemningen oppe inntil vi skulle i ringen.

Team DBHK med støttespillere













Tannvisning: satt helt fint og rolig inntil det ble vår tur, og fortsatte med dette inntil dommeren hadde hilst og sett på hunden. 10 poeng.

Fellesdekk: litt treg neddekk, men han la seg rett! Litt urolig med hodet underveis, men ingen snusing! 9 poeng.

Etter fellesøvelsene, var det bare en hund før vi skulle inn i ringen til enkeltøvelser. Vi ble stående langs sidelinjen og jobbe med kontakt og prøve å holde motivasjonen oppe.

Lineføring: INGEN SNUSING! :) Men han blir litt bakpå til tider, følger innimellom med. Jeg syns vi tross alt får en grei gjennomkjøring, tatt tidligere stevner i betraktning. Jeg har tenkt at hvis vi kommer oss greit gjennom lineføring, så klarer vi å holde motivasjonen oppe gjennom et helt program. 7 poeng.

Dekk fra holdt: her fulgte han med da jeg startet å gå (det har ikke alltid skjedd), men fra holdt virket han rett og slett ikke da jeg kommanderte dekk. Han lente seg bare inntil beinet mitt.... 0 poeng.

Innkalling: fikk trekk fordi han er litt treg, men han setter seg fint på plass. Jeg ventet med å kalle inn til jeg hadde blikkontakt. 7 poeng.

Stå under marsj: også denne gangen fulgte han med da jeg startet å gå, og han stoppet relativt kjapt på kommando. Jeg sakket nok ned bittelitt for å safe. 7 poeng.

Hopp over hinder: jeg var nøye med å plassere han rett ovenfor hinderet. Ventet til vi hadde blikkontakt før jeg kommanderte "hopp-på plass", og han hoppet!! Første gang på stevne. Farten var så som så, men han kommer da greit inn  på plass. 7 poeng.

Avstandskommandering: han la seg villig ned i begge dekkene, men jeg måtte dobbeltkommandere på sitt. Han holdt seg på posisjonen sin under hele øvelsen (har hatt en tendens til å trekke mot meg). 7 poeng.

Med en helhet på 7 poeng, resulterte det i 132 poeng, 14.plass totalt og 3.premiering. Jeg er strålende fornøyd!



Kritikkskjema

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar