mandag 25. februar 2013

Lydighetstrening med forstyrrelse

I kveld har vi trent med forstyrrelser i hundeparken. Grunnet vinterferie var det ingen treningsgruppe så da var det fritt fram i hele hallen. Første forstyrrelse var Christian og Astro som trente nært oss mens Sprocket først sto og deretter lå i dekk. Han måtte få et par påminnelser om å bli stående i starten, men forsto raskt at han skulle bare bli der han var. Det var jo ekstra utfordring da Christian kalte inn Astro for dette lyder Sprocket også, men det gikk veldig bra.

Vi hadde en fellesdekk med hele 14 hunder og Sprocket lå egentlig ganske fint. Måtte korrigere snusing en gang. Jeg trente også lenger avstand til hinder - dette fungerte veldig bra. Lineføring gikk også kjempefint i dag.

Jeg prøver å forsterke visse elementer med pølseregn og masse skryt der det er fortjent. I dag belønnet jeg med tennisball et par ganger også og det tror jeg er den eneste leken som funker. Skinneeez og ball i tau var helt uinteressant.

Vi fikk hjelp av Anne-Bett og Cleo som var forstyrrelser. Det gikk bra, Sprocket måtte få en liten påminnelse. De passerte veldig nært et par ganger. Etterpå kom den største utfordringen - Gøye med løpetid!! Det gikk da de passerte på god avstand, men da de gikk et par meter unna ble det for vanskelig (og fristende). Men jeg er veldig fornøyd med dagens trening. Snart er det jo hundefestivalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar