onsdag 31. oktober 2012

Lydighetstrening

I kveld var det atter en konkurransetrening i LP. Siden det var Halloween og Sprocket ikke er så god på ringeklokker dro vi ekstra tidlig i parken. Startet derfor på egenhånd. Sprocket virket veldig gira og tent, så jeg begynte treningen med litt ro, samt at han satt bundet fast for seg selv noen minutter.

I dag var han veldig flink og holdt god kontakt. Inntil han begynte å bli sliten, behøvde jeg omtrent ikke korrigere snusing - fokuset var rettet på meg og ikke gulvet! Dette er jeg veldig fornøyd med.

Da fellestreningen startet hadde jeg og Sprocket trent i nesten en time allerede. Vi tok en runde med "hilse på dommer" og fellesdekk. Han var flink og jobbet bra. Berit satte tre kjegler etter hverandre med et par meters mellomrom. Her skulle vi gå til den første, og få hunden til å sitte. Neste kjegle skulle hunden i dekk, og den siste sitte igjen.

Sprocket var veldig flink, fulgte godt med og ingen tegn til snusing eller dårlig konsentrasjon. Jeg passet på å ta meg god tid, og gi tydelige kommandoer. Jeg passet også på å ikke gå avgårde idet jeg sier kommando "fot", men gi Sprocket et lite sekund å ta inn kommandoen slik at han (forhåpentligvis) følger etter.

Vi tok også en runde der hunden skulle stå under marsj ved midterste kjegle og det var vanskelig.Jeg tror Sprocket begynte å bli sliten, og i tillegg kan vi ikke denne øvelsen så godt. Han tuslet derfor etter meg etter at kommando var gitt. Han begynte også  bli mer snusete - Dina var rett i nærheten og hun er nettopp ferdig med løpetida. Ikke lett for lille Sprocket'en :)

Vi avsluttet med innkalling. Samme her - snusing etter Dina og ukonsentrert... Selv om Berit sto like ved for å korrigere. Men han kom da tuslende i sedvandlig Sprocket-tempo. Det er lov å være sliten i hodet etter over to timer LP-trening!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar