lørdag 20. oktober 2012

Klubbmesterskap i rally-lydighet

I dag var det klubbmesterskap i rally-lydighet og Sprocket var startnr 2. Jeg brukte all tiden jeg kunne på briefingen og følte jeg hadde et godt grep om banen. Under oppvarmingen virket Sprocket tent og oppmerksom så jeg gikk til startstreken full av selvtillit.

Allerede før start var snusingen i gang. Jeg tok meg god tid og startet ikke før jeg følte at han fulgte med. Nervene kom sakte, men sikkert krypende og vi satte avgårde. Han faller mye ut og jeg må stadig godsnakke med han for å lokke han med. Når han følger med, klarer vi såvidt noen skritt før han ramler fra igjen. Må nesten slepe han gjennom "enkel 8" f.eks. Jeg jobbet og jobbet, og prøvde virkelig hardt å ikke dra han med i lina. Innimellom henger han fint med og er oppmerksom, men til slutt ga jeg opp...

Jeg brøt to skilt før slutt... Helt utslitt! :) Brukte en del tid med Sprocket etterpå for å få tilbake godfølelsen med noen enkle lydighetsøvelser før han ble satt i bilen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar