fredag 11. april 2014

Jakttrening på jordet

Vi hadde en effektiv økt med jaktrening på jordet rett etter jobb. Jeg trente firkant-øvelsen og fikk dermed gått mye fot med Sprocket siden vi først setter ut kjegler før vi tar en ny runde og legger den dummier. Før vi startet på firkanten kastet jeg to dummier inn i skogen, med forflytting imellom. Jeg slurvet litt med "bli"-en på den siste, noe som gjorde at Sprocket knallet på denne. Men jeg kastet bare på nytt uten å gjøre noe stort nummer av det før vi startet på firkanten.

Sprocket ble sendt frem mot dummiene og jeg startet i retningen fra skogen. Sprocket jobbet konsentrert og fikk hentet alle dummiene uten tull eller annen avsporing. Han fikk hente den første markeringen som belønning. Jeg la ut dummy på to steder i firkanten slik at jeg kunne sende sideveis et par ganger før han fikk hente den siste markeringen. Jeg har økt avstanden til Sprocket før jeg sender og det fungerte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar