mandag 10. juni 2013

Trening til kvalik-prøve

Kommende onsdag skal vi ned til Janicke i Andebu for å ta kvalikprøven. Vi tok derfor en gjennomkjøring av denne på kveldens trening. Jeg tok en oppvarmingsrunde først, med lineføring, fri ved fot og innkalling. Dette gikk veldig fint. Vi fikk med oss et par skudd siden det var flere som ville prøve en gjennomkjøring av testen også. Selve gjennomkjøringen for vår del gikk kjempefint, så nå håper jeg vi skal klare testen på onsdag. Jeg ser klare forbedringer på både lineføring og fri ved fot.

Siden kjeglene allerede sto ute, tok jeg en økt med firkantøvelsen vi lærte av Janicke i høst for å trene fremadsending. Jeg gikk med Sprocket gjennom firkanten og la ned dummy ved hver kjegle. De to første dummiene (som da var sist lagt ned) hentet han fint. På nr 3 måtte jeg sende mot benkene der folket sitter, og da skrånet han plutselig mot kjegle nr 4. Jeg fikk derimot stanset han med et passe strengt "nei!". Jeg fikk han inn på plass og gikk fram for å vise dummien. Nå fungerte fremadsendingen! Nr fire gikk også bra.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar