onsdag 25. juni 2014

Spor + ros = god motivasjon

Som jeg fant ut forrige gang vi gikk spor så trenger Sprocket ros med en gang han er på rett vei i sporet. I dag var det ros som var fokus for sportreningen. Jeg la et kort spor på ca 120 m rundt feltet inne ved Bikkjebu. Det hadde to venstrevinkler, tre pinner og liggetid ca 25 min. Inne i skogen var det helt vindstille.

Og jeg fikk bevist at ros underveis funker! Jeg gikk ganske tett på slik at jeg hadde god kontroll på lina og kunne veilede med ros så fort snuta var i bakken. Og nå lå snuta i bakken store deler av sporet. Han går litt på siden av sporet og jeg holder igjen der jeg vet det ligger pinner slik at han finner dette og får ekstra belønning underveis. Alle pinner ble funnet. Det var gøy å se at ros underveis ga så god motivasjon og driv fremover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar