mandag 5. mai 2014

Konkurransetrening LP

I kveld har vi vært på Konnerud og hatt konkurransetrening på gressbanen ved klubbhuset. Det var ganske mange tilstede og vi strakk ringbånd for å lage det mest mulig konkurranselikt. Det ble byttet på å kommandere slik at det var en "dommer" tilstede.

Jeg ville først krysse ringbåndet og sjekke om jeg kunne beholde kontakten. Det gikk egentlig veldig greit. Jeg tror jeg slapper bedre av på trening og ikke klarer simulere konkurransenervene. Jeg forsøkte også litt lineføring og roste all kontakt i ringen. Sprocket måtte motiveres en del, men jeg forsøkte å strekke strikken litt.

Etter en pause gikk vi for oss selv og trente lineføring. Jeg startet med å gå med godbiter i venstre hånd og tydelig vise at jeg hadde dem klar. Jeg hadde en fire-fem pølsebiter slik at jeg kunne belønne rikelig. Da kunne jeg gå ganske lange strekker med vendinger og taktskifte mens Sprocket hadde god kontakt. Etterhvert holdt jeg venstre hånd litt mer avslappet/vanlig, fortsatt med godbiter. Sprocket jobbet fortsatt bra! Det siste jeg gjorde var å ha godbitene i høyre hånd og Sprocket var like flink! Jeg tenker nå at jeg kan strekke dette til å trene inn avstandsbelønning. Flere i klubben gjør dette og det ser ut til å fungere veldig bra. Kanskje dette kan være nøkkelen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar