onsdag 28. mai 2014

Første trening i LP på Skogerbanen

Som skrevet tidligere hadde jeg bestemt meg på forhånd at vi skulle ha et tydelig skille mellom arbeid og pause på Skogerbanen slik at Sprocket skal forstå når han er på jobb. Her kan vi parkere bilen rett ved treningsbanen. Jeg er opptatt av at vi skal trene effektivt og ha med en godfølelse tilbake i bilen.

Jeg syns jeg fikk til dette sånn delvis. Her var det hard disiplin fra første steg på banen og jeg trente med klikker som en ekstra god hjelp ved å time belønningen. Vi gjorde noen enkle øvelser som lineføring og avstandskommandering hvor fokuset var på KONTAKT. Jeg gikk fort tom for godbiter og måtte passe på å spare noen til vi skal krysse gjerdet før parkeringen. Det ble kluss ved kryssing av gjerdet den ene gangen og jeg hadde egentlig tenkt å gi meg for dagen, men for å få med godfølelsen hjem fikk Sprocket en kjapp tur i bilen før jeg hentet flere godbiter og trente en runde til. Så får vi hvordan det går på neste trening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar