torsdag 19. september 2013

What does the fox say?

I kveld har vi vært på Bikkjebu. Det var veldig mange der i det nydelige høstværet og det var hyggelig. Vi startet med fellesdekk med skudd. Sprocket blir veldig gira når han ikke ser skytteren så jeg måtte jobbe en del med å roe han i tiden mellom skuddene. Han ble også sittende en del istedet, og det er greit så lenge han er rolig og ikke lager lyd.

Christian la et spor for oss. Han møtte en rev underveis som krysset sporet og de sto og kikket på hverandre, men Christian vet jo ikke hva reven sier så da gikk den videre. Sporet var rundt 350 m, fire pinner, to høyrevinkler og en venstrevinkel og lå i ca 30 min før vi gikk. Det ble lagt bak hytta med start ved enden av appellbanen. Sprocket hadde god fart ut fra start, og mistet den første pinnen. Han holdt seg fint i sporgaten store deler av sporet. Det var utfordrende i det området der reven hadde gått, men jeg tror han visste hvor sporet vårt gikk, han bare ville sjekke ut revens også. Jeg tror dette fordi han var veldig rask til å finne rett spor da jeg holdt han igjen og kommanderte spor de gangene han var utenfor. Sprocket fant tre pinner og slutten. Han holdt den gode farten helt fram til de 50 siste meterne så motivasjonen er helt utmerket. Han pendlet en del mot slutten og var tydelig sliten.

Vi trente i tillegg en del lineføring og fri ved fot. Han har god kontakt så lenge jeg er kjapp med godbiter og gode ord, men melder seg ut hvis han ikke får belønning på den tida han mener han bør få belønning. Det er en utfordring, men han jobber tross alt bra og blir veldig motivert så da er det håp om å kunne øke tiden han jobber etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar