fredag 13. september 2013

Spor i en rasende fart

I dag dro jeg til Bikkjebu med begge hundene rett etter jobb. Begge fikk gått hvert sitt spor og trent litt lineføring.

Sprocket sitt spor var rundt 330 m, med en venstrevinkel og to høyrevinkler. Jeg startet sporet ved enden av apellbanen og gikk inn i skogen bak hytta. Tre pinner ble lagt ned underveis i tillegg til reven på slutten. Sporet lå ca 30 min.

Sprocket hadde en fart og et drag i lina som jeg ikke har sett før. Han hadde så god fart at vi gikk over første pinnen. Han fant pinne nr 2, og mistet sporet ved siste høyrevinkel. Men vi gikk tilbake og jeg fikk satt han på igjen slik at han fant reven og fikk belønningen sin. Han fant ikke den siste pinnen som lå i siste del av sporet. Han holdt motivasjon og fart hele veien, så det er jeg strålende fornøyd med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar