lørdag 25. august 2012

Sportrening

I dag var det dugnad på klubbhuset for å rydde grusbanen før neste helgs rallystevne.

Christian la et spor for oss i krattet bak banen. Ca 130 m, 6-7 vinkler, 20 min liggetid og 3 pinner. Sporet gikk over en bekk og terrenget var ulendt og varierende. Innimellom var vegatasjonen veldig tett. Dette ble med andre ord et utfordrende spor og jeg var veldig spent.

Sprocket var kjempeflink og sporet gikk veldig bra. Jeg tror han likte at det var såpass utfordrende som det var. Han gikk rett ut i bekken og lette bare litt før han fant sporet på andre siden.

Jeg prøvde å fokusere på å lese han og ikke se hvor sporet gikk (Christian hadde merket sporet godt), men det er vanskelig å "løsrive" seg og stole på hunden. Han fant alle pinnene, de første leverte han til meg uten å tygge eller leke. Den siste måtte han tygge litt på. Han finner sporet igjen etter avlevering og hadde god fart. Vinkler også tydelig i de fleste vinklene, unntatt en der han kutter litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar